27 oktober 2015
Dat Kroatië ook in 2015 een populaire vakantiebestemming is, blijkt uit het onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van het Kroatisch Nationale Bureau voor toerisme. Hieruit blijkt dat er in 2015 tussen januari en september maar liefst 355.753 Nederlanders op vakantie gingen naar Kroatië. Dit is een stijging van 7,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Ook blijkt dat Nederlanders meer nachten doorbrachten in Kroatië. Zo werden er in 2015 in diezelfde periode 2.530.041 nachten door Nederlanders doorgebracht terwijl dit in 2014 er nog 2.447.142 waren. Dit is een toename van 3,4%.
Om deze groei te blijven stimuleren is het Kroatisch Nationale Bureau voor toerisme een campagne gestart waarin de veelzijdigheid van het land naar voren komt. Kroatië wilt door middel van ‘Full of Life’ laten zien dat het land voor elke reiziger iets te bieden heeft wat hem of haar zal aanspreken. Zo kun je in Kroatië tot rust komen op één van de eilanden die het land rijk is. Avontuurlijke reizigers kunnen bergwandelingen maken door het Velebit gebergte, fietsen langs de Plitvice meren, de oude stadskern van Dubrovnik bezoeken of in de zomer één van de vele feestelijkheden bezoeken.
De beste reisperiode voor Kroatië is op deze site te vinden.